Wat is de bedoeling? En met de bus naar Nazca om de geheimen van de hiërogliefen te ontdekken

5 augustus 2018 - Nazca, Peru

Wakker. Vandaag vertrekken we uit de oase. Mooie plek en goed om door te reizen. Wat is de bedoeling? Mijn camera of eigenlijk de camera die ik mijn moeder ooit cadeau heb gedaan gaat knarsend van het zand open....ohoh ik heb hem ook hangend uit de buggy met veel woestijnwind gebruikt....zou dat fataal zijn geweest?

Er zit zelfs zand in het batterij compartiment als ik de batterijen wil verwisselen. Ik blaas in een poging om het zand uit de lens te blazen. Geen idee of dat lukt en tegelijkertijd weet ik ook niet hoe dit op te lossen. Een paar keer aan en uit helpt misschien. En dan blijft de lens vastzitten. Ik krijg er met geen mogelijkheid meer beweging in. En dat terwijl jullie de filmpjes juist zo leuk vinden. Een paar dagen later in Arequipa kom ik erachter wat de grotere bedoeling is van het feit dat de camera juist nu stuk gaat.

In een dubbeldekker zitten we als prinsen en een prinses in een coupé met heerlijke stoelen die bijna in de ligstand kunnen, een entertainment video systeem en rust...... Per bus door Peru is de favoriete manier van reizen van backpackers. Misschien niet zo luxe als wij nu al is de prijs naar westerse standaarden goedkoop te noemen. Cruz del Sur, de kruis van het zuiden, is een sterrenconstellatie die op het zuidelijk halfrond goed te zien is. De naam van het busbedrijf: na drie uurtjes liggen we bij het zwembad t genieten van de zon in Nazca in het wonderschone Nazca Lines hotel. We leren Maria Reiche kennen. En we rusten lekker uit.... Heerlijk.

Voor de fans: alle filmpjes van onze avonturen in de oase van Huacachina staan erop; 4-8 van onze tocht de zandberg op. En onder 5-8 de filmpjes van de Buggytour. Geniet ervan. Wij hebben ook genoten van deze mooie tocht door de woestijn.

Hasta la Vista

1. Johannes van den van den Berg:
    10 augustus 2018
    Weer een mooi verslag,zonden van de camera.
  2. Hanneke veldhorst:
    10 augustus 2018
    tja, nu weet ik nog niet wat de diepere bedoeling van het feit dat de camera juist NU stuk gaat............................je weet de spannning er wel in te houden Robbert!!!