Kinsa Cocha op 4km hoogte en een hete douche

30 juli 2018 - Písac, Peru

Heet water stroomt over m'n hoofd. Het is 16.30u. Zo woest als ik was de eerste dag in het huisje toen ook nog de douche ijskoud bleek, zo heerlijk sta ik nu tweemaal per dag onder een heerlijk hete douche. Ik wrijf tegen m'n linkerknie met beide handen tegen de buitenkant ... Vanmorgen op weg naar Suzanna onze lerares Spaans, verstapte ik me en hoorde ik een krak in m'n rechterknie, voordat ik kermend tussen de rotsen neerstortte. Ik had m'n sokken ook te hoog opgehezen zei Yvonne en Patries onze huisbazin zei dat ik op een Hopman van de padvinders leek. Ik lag kermend tussen de rotsen je weet wel zoals een man kan kermen, en Yvonne, de lieverd snelde naar de bungalow om spierzalf te halen.... Ook toen wreef ik aan de buitenkant van mijn knie de spieren los en zette ik m'n been weer recht....doorbloeden en spieren aan het werk zetten is de remedie die ik me inmiddels heb eigen gemaakt als dit zo eenmaal per jaar (afkloppen) mij overkomt.

De zon straalt en we staan bij de brug over el Rio Urubamba. Onze taxi is er na een half uur nog niet. We lopen drie blokken verder en in onze beste Spaans hebben we voor dezelfde prijs onze tocht geregeld. In een oud en gammel busje rijden we in een uur lang over zandwegen door de bergen...omhoog naar Kinsa Cocha, drie kratermeren op 4 km, die eonen geleden zijn gevormd toen er nog veel vulkanische activiteit was in de Andesgebergte.

Hijgend kijken we elkaar aan....we zouden toch een rondje wandelen ....we staan inmiddels weer hoog op een bergtop... STILTE overvalt ons. Kijk zelf maar naar de filmpjes, die zeggen genoeg.

1. Johannes van den van den Berg:
    31 juli 2018
    weer een mooi verhaal'.
  2. Hanneke veldhorst:
    5 augustus 2018
    Tja Robbert, toestand.............! een krak in je knie, gelukkig ben je een flinke vent want ja je spieren (AU) weer aan aanspannen en doorgaan is het beste om te doen (advies oude SEH zuster) maarre kun je nu echt niet tegen een koude douche? Denk toch aan AM en haar Wim Hof, dat doe ik ook toe als ik ( af en toe) koud naspoel, inspirerend hoor!
  3. Robbert:
    7 augustus 2018
    Hey Hanneke dankje voor je advies. Heb nu wel een spiegel gekocht..schijnt ontstekingsremmend en spierontspannend te zijn. Gaat goed. En Annemarieke is een kei. Heb wel een middagje Wim Hof gevolgd en in ijsbad gezeten...maar ehm oefening maart kunst en ik oefen te weinig hahaha. Hug